Steamboat

Svar till Torsten, inlägget "Borta bra men hemma bäst =3":
Hmmmmm hur ska man beskriva detta.... x) Det finns en kastrull i mitten av bordet som är på en liten bärbar spis, och det finns rått kött och rå mat framställda på tallrik. Då kan man välja vad man vill äta, så ploppar man i det i den kokande soppan i kastrullen. När maten som man har ploppat i är klar, då tar man ba ut det och äter!
:)
Svar igen till Torsten! Inlägget "Steamboat", alltså den här! x)
Edit: Ungefär, typ på andra språk, sukiyaki är på japanska och fondue är mer när man doppar bröd å sånt i smält ost. ^.^

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack så mycket!

Då fixar jag till det sp fort som möjligt ;) :p

Kram

2011-10-17 @ 07:08:55
URL: http://joxoxo.blogg.se/
Postat av: Johanna

Nej jag hade inte heller sett en råtta innan :S

Kram

2011-10-17 @ 07:09:37
URL: http://joxoxo.blogg.se/
Postat av: Torsten

Heter det inte 'Fondue'? Eller 'Sukiyaki'?

Rätta mig om jag har fel!



2011-10-17 @ 09:10:17
Postat av: Torsten

Tack Elin, nu har jag allt klart för mig tror jag!

2011-10-18 @ 11:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0