Viltspår...

... är något jag är intresserad av att prova just nu. Har läst lite på internet om det och sett på andras bloggar att de gör det och det verkar vara en bra grej att köra!
Skickade först ett mejl till Monica, som skickade vidare mejlet till Angelica, som var mycket kunnig i området och hon hade gjort anlagsprovet med flera av hennes hundar.
Angelica skickade ett jätteintressant brev om hur det går till med inlärningen och så, vilket jag verkligen uppskattar! Tack tack! Hon sa att grunderna var som ett vanlig personspår, som jag har kör rätt så mycket med Liam, så det borde gå rätt så bra.
Det enda är att man ska ha blod och rådjursklöv, vart kan man skaffa det? Har någon tips?
-Elin och Liam

Kommentarer
Postat av: Torsten

Jag kan tala om hur ett harspår ser ut om du inte vet det redan?!

2011-12-14 @ 21:40:21
Postat av: Stina

Blod köper du på mataffären! Fråga i charken efter det :) Dom har ju nötblod som man egentligen ska ha till blodpudding och sånt :) Och klövar kan du få tag i om du kontaktar ett jägarförbund i ditt län och hör med dom om de har några

2011-12-15 @ 18:29:12
URL: http://lapphunden.webblogg.se/
Postat av: Christina

Spår är superkul! Jag kör personspår med Yra. Skitkul verkligen!



Ja den salvan kan du använda, är superbra i förebyggande syfte :)

2011-12-16 @ 16:39:52
URL: http://christinarooth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0