Dag 5 – Andra husdjur i sitt liv

Redan dag fem!
Jag har en hamster just nu som heter Choco med Liam, men de har aldrig träffats, eftersom Liam tycker om att jaga och käka upp små gnagare.
Han har jag gjort ett inlägg om tidigare, så jag bara kopierar och klistrar det jag skrev förut.
"Han är snart två år gammal och jag köpte honom 29 januari 2010.
Tja.... Inte mycket att säga om honom.... Han älskar gurkor, paprika, äpplen, morötter och vindruvor!
Jag är inte säker när han fyller år, eftersom det stod inte när han var född i djuraffären, bara "Sibiriska Dvärghamster, 7-9 veckor", haha.
Men jag vet iaf att han är född någon gång i december!"
Tidigare har jag haft två sköldpaddor som hette Ninja och Little Foot, men vi fick tyvärr sälja de när vi flyttade till Sverige. Jag vet tyvärr inte hur de har det nu, men jag önskar att jag gjörde det!
I 2006 brukade jag gå till kontoret med min pappa för att ta hand om sköldpaddorna som någon hade övergett där och till slut bestämde mina föräldrar att det skulle vara mycket lättare att bara ha de hemma.
Jag var hur glad som helst, de var mina första riktiga husdjur.
Jag har också haft fiskar (massor av guppies och några neontetror.
Guppiesarna föddes hela tiden, till slut hade vi säkert 40 guppiesar, och rätt så många dog också, de lever inte så länge, vi hade de i ca 4 år. Nästan alla av neontetrorna överlevde hela den här tiden, bara några få avled.
När vi flyttade vi gav vi de till min mammas kompis, men strax efter det dog alla, eftersom hon hade inte på luftkonditioneringen när hon var på semester och det blir ca 45 grader i huset under sommaren, och de klarar bara 30 grader.
//Elin och Liam

Kommentarer
Postat av: erika

tack!! :)

2011-11-29 @ 04:37:12
URL: http://flatten.blogg.se/
Postat av: Torsten

Tack för informationen, vågar du släppa ut hamstern i ert hus numera?



Ett påpekande: 'Sköldpadda'!

2011-11-29 @ 12:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0