Rädd o.o

Igår på eftermiddagen var jag ute med Liam i skogen, och jag gick som vanligt, men jag såg inte att det låg en bräda med spikar som stack upp, när jag råkade trampa på en av spikarna, som gick rakt genom stöveln och stack mig i foten.
Jag sprang direkt hem, och det såg inte ut att vara nåt sår, så ja ba, phew! Då fortsatte jag med det jag brukar göra (förutom att åka till optikern, det brukar jag nt göra).
Men imorse nör jag vaknade och skulle äta frukost märkte jag att det gjorde lite ont där jag stack mig, typ infekterat ont. Pappa säger att jag hade stelkrampspruta när jag var liten, men hur länge varar den?
Jag kollade lite online, de säger 5-10 år, men det är inte så exact! Jag är jätterädd att jag kommer att få stelkramp nu, kanske måste jag till doktorn idag för att få spruta. :(
De sa att spikar är oftast okej, för att det är smuts och djuravföring som bär sjukdomen, men den här spiken var ju ute och skogen, och det kan inte bli smutsigare eller djuravföringare än det!
Liam verkar lugn i alla fall....

Kommentarer
Postat av: Carina

Läskigt det där !

Var inne på Apoteket idag där det stod att om det var över 20 år sedan man blev vaccinerad mot stelkramp så var det dags nu :O

När jag blev hundbiten, vid 17 års ålder, så sa sjukan att jag inte behövde spruta.

Hoppas det blir bra med foten din !

2011-10-26 @ 19:48:16
URL: http://www.carinapn.se
Postat av: Linnéa ♥ [Fotoblogg]

läskigt :o krya på din fot typ x) Men iaf så gör det inte ont att ta stelkramps sprutan! :D <3

Om de va nått stöd ?! ;) <3

2011-10-26 @ 22:07:57
URL: http://llinneasfoton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0